World Safe Internet Browsing Day

On the occasion of the celebration of World Safer Internet Day, the International Hellenic University has been invited to participate through the Director of AETMA Lab & MSc in Immersive Technologies, Prof. Avgoustos Tsinakos of the Department of Computer Science: – 7 February 2024, and – at 12:30 – at the Main Stage of the Municipal Theatre …

Board Game – Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Ακαδημία Ψηφιακών Δεξιοτήτων

Η συγκεκριμένη υλοποίηση αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας της ομάδας Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με το Θεσμοθετημένο Εργαστήριο AETMA Lab  και του ΙΜΤ Μsc  του Τμήματος Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος με σκοπό την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών για την αναγνώριση και αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφέρων στο Διαδίκτυο.   Το επιτραπέζιο παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας αφορά μαθητές …

VR Game – Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Ακαδημία Ψηφιακών Δεξιοτήτων

Η συγκεκριμένη υλοποίηση αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας της ομάδας Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, με το Θεσμοθετημένο Εργαστήριο AETMA Lab  και του ΙΜΤ Μsc  του Τμήματος Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος με σκοπό την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών για την αναγνώριση και αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφέρων στο Διαδίκτυο.   Το παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας αφορά μαθητές ηλικιών …

“IMT & VRARA COLLABORATION” Immersive Technologies – Innovation in Education, Training and Game Design

International MSc program We are proudly announcing the collaboration of IMT  Msc Program with VRAR Association ! The Immersive Technologies – Innovation in Education, Training and Game Design (IMT) MSc program of the Department of Computing Science of the International Hellenic University (IHU) is an International MSc  that covers a unique thematic area in Greece and with a very high …

VRVS

VR Virtual School (VRVS) goals are to use Virtual Reality technology to increase student awareness of natural disaster management in the school environment. In the VRVS, students have the opportunity to immerse themselves in the VR environment of the school. Students are able to experientially interact with different educational scenarios. VRVS scenarios can address natural …

TALON

The expected diversity of services, use cases, and applications in I5.0 requires a flexible, adaptable, and programmable AI architecture that optimizes the edge vs cloud AI to maximize the performance of the overall system. In the face of this challenge, TALON introduces an AI orchestrator that envisions transforming the I5.0 into an automated intelligent platform by exploiting …

INCIDENCE

INCIDENCE aims to address those challenges at two levels. On the educational level, by developing and delivering a novel cyber hygiene framework, tailored to the requirements and characteristics of HEI distance learning and teaching, and on the infrastructure level by offering a safe to use eLearning toolkit reflecting on modern eLearning pedagogies and state of …

ELECTRON

ELECTRON is EU H2020 SU-DS04-2018-2020 funded research project that aims at delivering a new-generation EPES platform, capable of empowering the resilience of energy systems against cyber, privacy, and data attacks. Duration: 36M Coordinated by NETCOMPANY-INTRASOFT. VISIT THE OFFICIAL WEBSITE

eROBSON

The ultimate goal of the project is to develop a strategic partnership and later – a self-sustained professional community in the intersection of Educational Robotics and Augmented reality. All activities related to the production of IOs, all other tangible and intangible results, all events, and other activities will contribute to this goal. Duration: 36M Collaboration …